Recrutarea pe retele sociale: Trei lucruri pe care recrutorii le cauta in profilul de LinkedIn al candidatilor

profilul de LinkedInRetelele sociale au devenit fara indoiala instrumente pretioase pentru recrutori atunci cand sunt in cautare de oameni potriviti si de cele mai multe ori acestea cantaresc la fel de mult ca CV-ul sau pot face diferenta.

Facebook este de departe cea mai utilizata retea sociala la nivel global si de aceea reprezinta si cea mai importanta baza de date pentru companiile de recrutare de personal. Insa LinkedIn a fost conceputa si considerata intotdeauna ca fiind reteaua profesionala care pune companiile in contact cu potentialii angajati.

Orice angajator care cauta talente va intra cu siguranta pe LinkedIn. De aceea nu numai ca profesionistii care vaneaza un job bun trebuie sa aiba profil pe aceasta retea de socializare, dar profilul trebuie construit in asa fel incat sa atraga ochiul de fin cunoscator al unui recrutor. Si desi nu exista reguli care iti garanteaza ca vei fi recrutat, exista cel putin trei conditii pe care pagina ta de pe LinkedIn trebuie sa le indeplineasca pentru a fi sigur ca vei fi observat de cei care vaneaza talente. Care sunt acestea?

  1. Lista detaliata a calificarilor

In procesul de recrutare, regula numarul 1 este aceea sa gasesti persoana cea mai calificata pentru jobul scos la concurs. Iar cel mai simplu mod de a face acest lucru este via LinkedIn, unde cautarea se va face dupa cuvinte-cheie relationate cu pozitia vacanta. De exemplu, daca jobul scos la concurs presupune calitati de project manager, asta inseamna ca unul dintre cuvintele-cheie pe care recrutorul le va cauta va fi chiar acesta.

Jobul tau atunci cand iti cauti un nou post este sa te prezinti cat mai bine in fata posibililor angajatori si sa-ti etalezi toate abilitatile si toata experienta si realizarile de la joburile anterioare, calitati ce pot deveni definitorii in procesul de recrutare. In timp ce-ti verifica profilul pentru recrutare si selectie, angajatorul trebuie sa poata vedea exemple concrete din experienta ta anterioara, care se potrivesc jobului pe care vor sa il ocupe si care te pot face pe tine candidatul potrivit.

  1. Fapte, nu adjective!

Cu totii avem tendinta sa ne laudam atunci cand vrem sa convingem un angajator ca suntem persoana cea mai indicata pentru un anumit job. Pentru un recrutor, cuvinte ca “jucator in echipa”, “expert” sau “rezistent la stres” sunt demult vorbe goale, care nu mai exprima nimic. Angajatorul are nevoie de ceva in plus si anume de a-i povesti despre niste experiente prin care ai trecut si care sa demonstreze ca esti persoana descrisa mai sus.

Cu cat lista de adjective care te caracterizeaza este mai lunga, cu atat recrutorul isi pierde interesul, daca acestea nu sunt dublate si de realizarile din care rezulta ca atare. In loc sa spui ca esti un “lider experimentat” sau un “jucator in echipa”, explica de exemplu ca ai condus o echipa care a obtinut rezultatele cerute in timp mai scurt decat cel prognozat sau ca ai realizat impreuna cu echipa ta un proiect (detalii concrete pe cat posibil) care a propulsat compania la care lucrezi printre cele mai bune din piata.

  1. Fara “stegulete rosii”!

Cand trebuie sa faca selectia din sute de candidati, angajatorul va fi atent la orice detaliu care poate parea nesemnificativ, dar care face diferenta. Asa ca ai grija ce treci in profilul de LinkedIn, care poate trezi suspiciuni recrutorului. Care sunt cele mai frecvente greseli?

Functii exagerate – este dificil sa devii vicepresedinte intr-un departament dupa doar doi ani de experienta, asa ca nu exagera in legatura cu functiile detinute la locurile de munca precedente.

Asteptari prea mari de la un job – este bine pentru oricine sa schimbe jobul o data la cativa ani, insa candidatii care schimba locurile de munca prea des pot trezi suspiciuni.

Limbaj neadecvat – poate este mai bine sa pastrezi pentru profilul de Facebook (nu in varianta publica, desigur) cuvintele prea colocviale sau triviale (acest lucru include si articolele sau status-urile pe care le apreciezi). Profilul de LinkedIn trebuie sa ramana profesional de la cap la coada, iar glumele si farsele se pot muta pe alte retele sociale.

Ce sa nu faci niciodata pe profilul de LinkedIn:

  • Nu-ti lasa profilul neterminat si actualizeaza-l constant;
  • Nu folosi selfie-uri;
  • Ai grija la discrepante in experienta profesionala;
  • Nu-ti face un profil lung si cu multe detalii, nimeni nu are timp sa-l citeasca;
  • Recrutorii sunt prea putin impresionati de recomandari. Nu renunta la ele, dar nici nu exagera!

Comments

comments

Ultimele noutati
Cele mai citite articole
Web Statistics