Traininguri de perfectionare a angajatilor: Cum obtii cele mai bune rezultate cu bani putini

In ultimii ani, trainingurile si perfectionarea angajatilor au devenit cele mai importante elemente, care fac diferenta dintre o companie mediocra si una foarte buna. Pentru ca resursa umana este cea mai importanta si pentru ca angajatii buni devin si mai buni si sunt si mai in forma daca participa periodic la cursuri de training si perfectionare in domeniul lor de activitate sau in alte domenii adiacente.

Si cum si oferta de training s-a transformat intr-o adevarata industrie, managerii nu au o sarcina usoara atunci cand trebuie sa aleaga cea mai buna metoda, dar si pe cea mai putin costisitoare pentru a-si perfectiona angajatii. Mai ales in companiile mici, cu putini oameni si fara un buget destinat pentru training, selectia furnizorului potrivit poate fi o adevarata problema. Specialistii in resurse umane spun insa ca poate fi facut training inteligent si ieftin, si in firmele mici, care nu vor sa cheltuiasca prea mult pentru a-si perfectiona angajatii. Este nevoie ca antreprenorii sau managerii din respectivele companii sa ia in calcul cateva lucruri simple:

1. Identificati cat mai exact nevoile pe care le aveti in companie. Inainte de a incepe orice fel de curs de specializare sau training pentru angajati, trebuie sa stiti ce vreti de la salariatii respective, ce ar trebui ei sa stie, sa invete pentru ca firma sa creasca. Firmele mici, in special cele cu putini angajati nu isi permit sa aiba specialisti pentru fiecare department. De aceea, este nevoie cel putin ca in perioada de inceput angajatii dumneavoastra sa stie sa faca mai multe lucruri in acelasi timp. Primul pas este identificarea acelor angajati pe care vreti sa-i specializati intr-un anumit domeniu. Este posibil ca cineva care lucreaza in productie sa vrea sa faca vanzari sau sa vrea sa faca marketing.

Potrivit specialistilor, angajatii vor sa participe la cursuri de training, dar isi doresc ca acestea sa fie individualizate, conform nevoilor lor. Ei vor, de asemenea, cursuri interactive, care sa-i solicite si la finalul carora sa fie testati, pentru a vedea nivelul la care au ajuns. Astfel, odata ce ati identificat de ce cursuri au nevoie angajatii dumneavoastra si ce-si doresc acestia de la un astfel de curs, incepeti sa cautati cele mai ieftine optiuni. Cele mai ieftine optiuni le puteti gasi in general la firmele care au vechime mica pe piata si care vor sa isi construiasca un portofoliu de clienti, pentru ca vor intra pe piata cu preturi mai mici si le vor pastra pana isi vor consolida cat de cat afacerea.

2. Training intern si transfer de cunostinte. Este cea mai ieftina si probabil una dintre cele mai bune metode de a perfectiona angajatii. Costurile sunt minime, in conditiile in care know-how-ul exista deja in interiorul companiei si este transferat cat mai multor angajati. Un specialist bun pe domeniul lui este o mina de aur pentru o companie, iar transferul de cunostinte este esenta unei echipe. Majoritatea firmelor recurg la aceasta metoda de training, mai ales, daca au un specialist care se pregateste sa iasa la pensie sau sa plece in alta parte. De asemenea, daca managerul are un mentor pe care il foloseste pentru el, poate organiza sesiuni de training cu intreaga echipa pe domeniile in care acesta are expertiza.

3. Cross-training. In majoritatea companiilor medii si mari, fiecare salariat stie ce are de facut in departamentul in care a fost angajat. In general, angajatul de la IT nu stie nimic despre productie, cel de la productie nu are cunostinte de marketing, asa cum cel de la HR nu stie nimic despre programare. Pe de alta parte, in lumea globalizata in care traim, fiecare trebuie sa stie sa faca mai multe lucruri sis a cunoasca mai multe domenii. Aici intervine cross-trainingul adica angajatii de la un anumit departament sunt invatati sa faca lucruri care tin de alte departamente. Mai mult decat atat, prin aceasta metoda, membrii echipei vor intelege mai bine care sunt provocarile fiecarui departament in parte si vor empatiza mai bine cu ceilalti colegi. Un alt beneficiu este acela ca in caz de urgenta, altcineva, de la alt departament, poate rezolva o situatie de criza in cazul in care cel care stie sa rezolve problema lipseste.

Cross-trainingul este una dintre cele mai bune metode de perfectionare a angajatilor si are costuri aproape de zero, iar specialistii in HR recomanda ca astfel de sesiuni sa fie organizate periodic in companii.

4. E-learning si programe de dezvoltare profesionala. Trainingul sau perfectionarea nu trebuie sa insemne neaparat mersul la o sala de curs, unde un profesor va preda ca la scoala niste lectii noi pe care personalul trebuie sa le invete. In secolul tehnologiei, e-learningul a devenit una dintre cele mai accesibile optiuni de training. Internetul este plin de cursuri de perfectionare avizate, de buna calitate, unele gratuite, altele care au niste costuri infime. Nu neglijati nici ofertele din afara, de pe platformele specializate sau de pe site-urile marilor universitati.

Angajatii pot fi orientati catre astfel de programe de e-learning si de dezvoltare profesionala, care prin intermediul unor aplicatii sau direct pot fi accesibile oriunde si oricand, fie in masina in drum spre serviciu, fie intr-o pauza de la munca. Angajatii tineri sunt deja obisnuiti cu educatia online inca din scoala, asadar o astfel de metoda de training ar trebui sa fie usoara si accesibila. Iar costurile unor astfel de cursuri sunt incomparabil mai mici fata de cele clasice, cu profesori si cursuri la care trebuie sa ajungeti in anumite zile, la ore fixe.

5. Conferinte si seminarii organizate de asociatiile profesionale. O varianta ieftina de training pentru angajati poate fi si participarea la seminarii si conferinte organizate in domeniul in care acestia activeaza. Fie ca sunt organizate de asociatii profesionale, ONG-uri sau institutii publice, aceste conferinte sunt surse importante de informatii si de transfer de know-how in anumite domenii, la costuri mici. O alternativa la astfel de conferinte si evenimente pot fi webinariile sau conferintele transmise live, care ofera flexibilitate maxima.

Asadar, interesati-va de organizarea unor astfel de evenimente si trimiteti angajatii pe care vreti sa-i perfectionati, pentru ca acestia sa fie in permanenta informati despre tendintele si noutatile din domeniul in care activeaza. Avantajul participarii la asemenea conferinte si seminarii este ca acestea sunt dedicate unor subiecte de actualitate si aduc laolalta cei mai buni specialisti din domeniu.

In loc de concluzie

Angajatii cu putine abilitati si calificari sunt mai putini productivi, iar in zilele noastre fiecare dintre noi trebuie sa aiba abilitati in mai multe domenii, cat mai diverse daca se poate. Pe fondul lipsei acute de specialisti si de personal calificat, perfectionarea profesionala continua este obligatorie. Iar managerii pot gasi o multitudine de metode de training, care sa nu le arunce in aer bugetele si care sa se dovedeasca a fi realmente eficiente.

Comments

comments

Ultimele noutati
Cele mai citite articole
Free MP3 Downloads Descarca de pe YouTube in Mp3 Youtube to Mp3 YouTube Mp3 Download Trilulilu Download YouTube Downloader Web Statistics