Time Management Software este o aplicatie pentru managementul timpului angajatilor dintr-o organizatie.

Managementul timpului se face atat din perspectiva implementarii unui workflow pentru aprobarea pontajului si a cererilor de concedii, cat si din perspectiva planificarii si evidentei timpului lucrat pe tipuri de ore (ore de noapte, ore suplimentare, ore sarbatori legale, ore de recuperare, etc).

Aplicatia poate fi vazuta ca o interfata de introducere a datelor de pontaj pentru a fi utilizate in calculul salarial. Dar este mult mai mult decat atat.

Functionalitatile aplicatiei

Configurare Time Management Software

Drepturi de acces

Operatii uzuale

Rapoarte Time Management Software

Alte functionalitati

Notificari

Sistemul are notificari automate care se transmit si pe email la anumite actiuni predefinite din sistem. De exemplu:

  • La initierea unei cereri de concediu de catre salariat se notifica managerul;
  • La aprobare/refuzare cerere de concediu este notificat salariatul;
  • La preluare pontaj este notificat operatorul de la care s-a preluat pontajul.

Se pot transmite si notificari manuale intre utilizatorii sistemului, in functie de rolurile pe care acestia le au in sistem.

Comparator de versiuni pontaj

La transmiterea pontajului la un alt nivel se creaza o versiune noua de pontaj, daca datele au fost modificate. Functionalitatea de comparare versiuni de pontaj permite urmarirea nivelului de operare la care s-au modificat anumite date.

Audit al cererilor

Initierea, aprobarea, refuzarea sau modificarile unei cereri de concediu sunt auditate si poate fi vizualizat istoricul acestora.

Validari de pontaj

In sistem exista reguli de validare predefinite pentru pontaj, conform Codului Muncii. Exemple de astfel de reguli:

  • Pontajul lunar incomplet, comparativ cu programul de lucru al salariatului;
  • Ore suplimentare pentru salariati minori: Salariatii de pana la 18 ani nu pot presta munca suplimentara (Codul Muncii – art.121);
  • Ore suplimentare pentru salariati cu contract partial: Salariatii cu fractiune de norma nu pot presta munca suplimentara;
  • Depasire durata maxima a timpului de lucru: Durata maxima legala a timpului de munca nu poate depasi 48 de ore pe saptamana, inclusiv orele suplimentare.Prin exceptie, durata timpului de munca, ce include si orele suplimentare, poate fi prelungita peste 48 de ore pe saptamanta, cu conditia ca media orelor de munca, calculata pe o perioada de referinta de 4 luni calendaristice, sa nu depaseasca 48 de ore pe saptamana (Codul muncii – art.114);
  • Ore noapte – salariatii sub 18 ani: Salariatii de pana la 18 ani nu pot presta munca de noapte (Codul Muncii – art.125);
  • Pontaj – contract expirat: Angajatul are pontaj introdus dupa data expirarii contractului.

In afara de regulile de validare predefinite de pontaj se pot defini reguli customizate. Exemple de astfel de reguli de validare customizate sunt:

  • Sold ore suplimentare negativ: In situatiile in care orele suplimentare se recupereaza cu timp liber se pot valida pontajele din perspectiva recuperarilor care depasesc orele suplimentare efectuate.
  • Pontaje fara repaus saptamanal: Se pot valida pontaje in care se lucreaza in program continuu 7 zile, fara repaus saptamanal.
  • Pontaj zilnic cu peste 12 ore lucrate: Se valideaza pontajele in care exista zile in care s-au pontat mai mult de 12 ore
Reguli de business pentru calculul pontajului lunar

In sistemul Time Management Software se introduce pontajul zilnic al salariatilor. Din pontajul zilnic se calculeaza pontajul lunar, pe baza anumitor reguli de business. Exemple de astfel de reguli de business sunt:

  • Orele suplimentare efectuate intr-o luna se pot recupera in termen de 60 de zile; daca nu au fost recuperate (compensate cu timp liber) se plateste un spor de 100%;
  • Orele de weekend se platesc cu un spor de weekend daca sunt efectuate in timpul programului de lucru; daca nu sunt in timpul programului de lucru se calculeaza un alt spor;
  • Pentru zilele de delegatie de peste 12 ore se plateste diurna si nu se acorda tichete de masa.

Implementare

Daca ati ales Time Management Software pentru a controla procesul de introducere si transmitere a pontajului sau pentru a standardiza fluxul de aprobare a cererilor de concedii, etapa de implementare va include o analiza a specificului companiei. Pe baza analizei se va face configurarea aplicatiei, conform aplicatiei configurate pe specificul companiei, se face de asemenea trainingul utilizatorilor, iar in etapa post-implementare se acorda suport pentru o integrare eficienta a solutiei.

Beneficii

Ultimele noutati
Cele mai citite articole

INVITATIE LA WORKSHOP

AI PRIMIT GRATUIT O

INVITATIE LA WEBINARUL

"EXTERNALIZARE SALARIZARE"