Despre G4S

G4S este lider mondial in furnizarea solutiilor de securitate, are acoperire internationala, peste 625.000 de angajati si opereaza in peste 125 tari, pe 6 continente. In Romania grupul G4S este prezent prin cele doua companii ale sale: G4S Cash Solutions si G4S Secure Solutions.
G4S Cash Solutions este specializata in furnizarea serviciilor de transport si administrare a numerarului, alimentare si intretinere de nivel I ATM-uri (bancomante), avand infrastructura dezvoltata la nivelul intregii tari.
G4S Cash Solutions detine in prezent o retea de 8 centre de procesare in: Bucuresti, Brasov, Bacau, Constanta, Craiova, Timisoara, Galati si Cluj si alte 27 puncte de operatiuni la nivel judetean.

Serviciile oferite de G4S Cash Solutions sunt:

  • colectarea si transportul de numerar si alte valori
  • procesarea si depozitarea numerarului
  • alimentarea si intretinerea de nivel I a bancomatelor
  • servicii de transport si depozitare a metalelor pretioase si a pietrelor pretioase

G4S Secure Solutions este cea mai importanta companie de securitate din Romania, avand mai mult de 12 ani de experienta in domeniu si activitate pe tot teritoriul tarii. Compania are reprezentare la nivel national in peste 160 de localitati din intreaga tara si management local la nivelul tuturor judetelor tarii.

G4S Secure Solutions ofera servicii de proiectare, instalare si mentenanta pentru sisteme electronice de securitate, consultanta in domeniu si comercializeaza aparatura tehnica de securitate.

Compania are peste 5.700 de angajati in toata tara care sunt testati psihologic, certificati si instruiti de catre firma.

SITUATIA INITIALA

Compania G4S a luat decizia externalizarii proceselor de salarizare si administrare de personal avand ca obiectiv major maximizarea potentialului si productivitatii angajatilor sai prin transformarea departamentului de Resurse Umane dintr-un departament de administratie intr-un contributor strategic la managementul capitalului uman.

Proiectul nu a constat insa doar in externalizarea proceselor de salarizare si administrare de personal. Obiectivul proiectului a fost implementarea unui sistem integrat de management resurse umane si salarizare, sistem care sa asigure:

  • Integrarea tuturor activitatilor de resurse umane intr-un sistem informatic unitar;
  • Urmarirea trasabilitatii angajatului in cadrul sistemului;
  • Imbunatatirea comunicarii interne intre angajati si Directia Resurse Umane;
  • Managementul costurilor salariale si nesalariale;
  • Participarea salariatilor si a managerilor in sistem la anumite fluxuri de resurse umane;
  • Editarea de rapoarte folosind un generator intern usor de utilizat, fara a necesita cunostinte de programare pentru o serie de rapoarte care vor fi necesare pentru decizii interne ce se vor emite la nivelul departamentelor superioare sau care vor fi solicitate de clientii interni/externi;
  • Configurarea si calculul anumitor indicatori KPI (metrici in HR), continand situatii despre Turnover, Headcount, Promovari, transferuri intre departamente.

SOLUTIA

Firma Romanian Software a fost aleasa de grupul G4 ca furnizor de solutii si servicii de salarizare si administrare de personal datorita flexibilitatii solutiei si serviciilor la cerintele, procesele si standardele clientului.

Implementarea aplicatiilor suport de calcul salarial, administrare de personal si pontaj, cat si integrarea cu sistemul financiar din cadrul grupului G4 s-au realizat intr-un timp record. Implementarea a avut un grad de dificultate ridicat, domeniul activitatii grupului G4 avand caracteristici de fluctuatie mare de personal, politica de salarizare complexa si cerinte ale clientului la un standard foarte ridicat.

Procesul de implementare a constat in:

  • Implementarea aplicatiei de calcul salarial, cu import de date din sistemul Oracle existent;
  • Externalizarea serviciilor de salarizare si administrare de personal, cu preluarea de personal din companiile grupului G4S, pentru a asigura un proces lin de tranzitie;
  • Implementarea sistemului de pontaj, cu configurare customizata si training personalizat pentru personalul operational din tara;
  • Implementarea sistemului de import automat al datelor din sistemul de pontare intern TimeKeeper prin dispozitive de tip PDA;
  • Implementarea aplicatiei de administrare de personal, pentru gestiunea documentelor de personal (contracte, acte aditionale, adeverinte medic, adeverinte de vechime);
  • Configurarea de rapoarte customizate pentru managementul operational;
  • Interfata cu sistemul financiar- contabil Oracle Financial pentru transmiterea cheltuielilor salariale pe centre de cost si dimensiuni contabile;
  • Implementare sistem de trimitere buletine salariale (fluturasi) pe email, atat individual cat si grupat catre responsabili de echipa.

BENEFICIILE

Beneficiile proiectului de externalizare servicii de salarizare si administrare de personal si a implementarii solutiei de management al resurselor umane constau in:

    • Atingerea obiectivelor G4S de a avea procese de Resurse Umane eficiente si de calitate ridicata;
    • Resursele interne ale companiei se concentreaza pe strategii de management al capitalului uman, fiind degrevate de functii operationale si administrative;
    • Participarea salariatilor si a managerilor la anumite fluxuri de resurse umane;
    • Raportari standard si non-standard pentru management cu timp de raspuns foarte mic;
    • Costuri mai mici;
    • Corectitudine si respectarea deadline-urilor de livrare;
    • Suport de decizie pentru simulari de schimbare in politica salariala;
    • Consultanta legislativa si promptitudine in suportul acordat utilizatorilor;
    • Sistem online 24/7;
    • Siguranta si confidentialitatea datelor:
      • Datele sunt transferate pe o conexiune criptata, similar cu transferul datelor in cadrul aplicatiilor de e-banking (SSL);
      • Copii de siguranta ale bazelor de date se fac zilnic;
      • Server dedicat cu monitorizare permanenta;
      • Audit al securitatii retelei.

Ultimele noutati
Cele mai citite articole
Web Statistics