Cum evaluam performanta angajatilor. 8 metode simple de a verifica daca salariatii tai sunt cei mai buni

performanta angajatilor

Motivatie, implicare si performanta. Sunt calitatile cheie pe care orice angajator le vrea de la angajatii sai pentru a-si creste efectiv afacerea. Iar primele doua o determina pe a treia. De aceea, orice departament de resurse umane trebuie sa aiba un set de reguli simple pentru a verifica performanta fiecaruia dintre angajatii organizatiei.

Angajatii productivi reprezinta nucleul unei afaceri, iar intarzierile, asteptarile nerealiste si lipsa de implicare sunt factori ce pot impiedica productivitatea si cresterea intr-o companie.

Cat de eficienti sunt in rezolvarea sarcinilor pe care le au de indeplinit? Isi inteleg rolul si misiunea in companie? Sunt ele in concordanta cu obiectivele personale ale angajatilor? La aceste intrebari trebuie sa raspunda departamentul de HR, iar raspunsurile le poate afla doar daca monitorizeaza si evalueaza in permanenta activitatea salariatilor.

Iar pentru a realiza acest lucru nici nu este nevoie de metode complicate si costisitoare. Managerii de HR fie apeleaza la  un soft specializat de evaluare a performantei, fie folosesc metodele de mai jos sau combina cele doua solutii, in final rezultatele fiind cele pe care le asteapta.

1. Punctualitate. Evaluarea incepe pornind de la ora la care angajatul ajunge la serviciu. O persoana care intarzie in mod repetat la munca sau care lipseste frecvent de la birou este putin probabil sa-si atinga obiectivele de performanta. In legatura cu acest aspect, managerii de resurse umane trebuie sa-si puna cateva intrebari: A primit angajatul trainingul de care avea nevoie? Se intelege bine cu ceilalti membri ai echipei? Intarzierile repetate denota ca angajatul respectiv nu-si face treaba la capacitate maxima si poate pune presiune pe colegi, ceea ce afecteaza si performantele acestora.

2. Calitatea muncii. Prezenta la munca in timpul programului si chiar si peste program nu garanteaza si performanta. Isi termina la timp proiectele? Depun maximum de efort pentru a le duce la bun sfarsit? Inteleg ceea ce li se cere? Muncesc efectiv in echipa? Acestea sunt cateva dintre intrebarile la care orice manager de HR trebuie sa gaseasca raspuns in evaluarea performantei angajatilor.

3. Obiceiuri personale. Oamenii sunt diferiti, in consecinta au obiceiuri si comportamente diferite. Intr-o companie este foarte important ca angajatii sa-si insuseasca valorile si cultura organizatiei si sa incerce pe cat posibil sa ajunga la un comportament agreat de toti colegii. Mult-intalnita barfa de la birou, folosirea resurselor companiei in scopuri personale, comportamentele care ii pot afecta pe ceilalti, consumul de alcool sau substante interzise sunt tot atatea obiceiuri care vor duce in cele din urma la scaderea performantelor angajatilor.

4. Atitudine. O atitudine nepotrivita se manifesta de cele mai multe ori printr-un comportament de insubordonare ceea ce indica in majoritatea cazurilor un angajat care mai mult ca sigur ca nu isi va indeplini obiectivele profesionale. Acest gen de salariati nu adopta politicile organizatiei si nu respecta managementul companiei si pe ceilalti angajati.

5. Prezentare personala. In multe companii, angajatii trebuie sa respecte anumite regulamente interne, care tin de conduita la locul de munca sau coduri vestimentare. Angajatii care nu iau in seama aceste regulamente, le incalca in mod repetat si sunt dezinteresati de asteptarile pe care le are managementul de la ei vor fi si aceia care cel mai probabil nu vor ajunge la performanta si randamentul maxime.

6. Evaluarea facuta de clienti. Una dintre cele mai bune metode de evaluare a performantei angajatilor este evaluarea facuta de clienti. Managerii care vor sa stie cat de buni sunt angajatii lor nu trebuie decat sa-i intrebe pe clientii companiei care interactioneaza direct cu ei cat de multumiti sunt de acestia si ce ar trebui imbunatatit. Dupa o astfel de evaluare, angajatorul va avea cel mai obiectiv tablou legat de performanta angajatilor lui.

7. Evaluarea 360 de grade. La fel de valoroasa ca evaluarea facuta de clienti este si evaluarea 360 de grade facuta de colegi. In acest fel, angajatorul poate afla de la cei care lucreaza in fiecare zi cu angajatul evaluat ce fel de coleg este, cat este de implicat la locul de munca, cat de bine respecta cultura si valorile organizatiei si cat de bine lucreaza si se intelege cu ceilalti membri ai echipei.

8. Verificari la intamplare. In functie de domeniul in care activeaza, un angajator poate face din cand in cand verificari aleatorii pentru a evalua performantele angajatilor sai. Acestea pot include convorbiri telefonice, intrarea ”intamplatoare” in sedinte de prezentare a proiectelor in curs de implementare sau inspectii inopinate. Acest gen de verificari vor conduce la rezultate concludente in ceea ce priveste performantele angajatilor.

Performanta angajatilor este cheia fiecarei afaceri catre succes, iar aceste tipuri de evaluari sunt binevenite pentru a verifica “sanatatea” echipei cu care un manager lucreaza si pentru a identifica “bolile” de care sufera. Pentru ca un singur angajat care nu face performanta ar putea genera efecte in lant, care pot duce la ineficienta unei intregi echipe si la rezultate dezastruoase in final.

Comments

comments

Ultimele noutati
Cele mai citite articole
Web Statistics