Cum selectezi partenerul pentru recrutare cu care sa lucrezi

Gasirea unor angajati potriviti pentru compania ta poate solicita mult timp si resurse din partea departamentului de HR si de aceea o firma de recrutare poate fi o solutie salvatoare. Un parteneriat potrivit salveaza resurse de timp si bani, iti aduce in companie angajatul de care ai nevoie, te ghideaza si iti ofera asistenta in procesul de angajare.

Pentru a avea succes, nu trebuie sa te raportezi numai la cost (sa gasesti o companie ale carei servicii au preturi accesibile), ci trebuie sa te asiguri ca partenerul tau de recrutare are posibilitatea de a angaja cei mai buni oameni din domeniu, ca are o baza de CV-uri solide, nu numai ale persoanelor care trimit CV-uri oriunde, in speranta ca se vor angaja pana la urma undeva.

Inainte de a te opri asupra unei companii de recrutare careia sa ii soliciti o oferta, acorda-ti timp suficient ca sa citesti cat mai multe informatii despre acestea, fie online, fie in reviste de specialitate! De asemenea, cere cat mai multe referinte din piata!

Cauta pe retelele sociale informatii despre agentiile de recrutare pe care le-ai pus pe lista scurta! LinkedIn, Facebook si poate chiar si Twitter te ajuta sa iti faci o idee mai clara despre companiile pe care le vizezi. Un profil actualizat, cu informatii complete, mereu la zi, este un semn clar ca firma de recrutare in cauza face parte din categoria celor pe care te poti baza.

Mergi direct la tinta

O firma specializata in recrutare pe anumite domenii are toate sansele sa gaseasca un candidat mai bun pentru un post vacant, pentru ca este de presupus ca are baze de date foarte bine puse la punct. Agentiile generale de recrutare pot oferi servicii foarte bune pentru personal administrativ, dar daca activezi intr-o anumita industrie, este mai bine sa apelezi la serviciile unei agentii de recrutare care sa fie specializata in domeniul respectiv.

Este nevoie intotdeauna de discutii fata in fata intre cele doua parti, urmand ca negocierile ulterioare sa se desfasoare prin intermediul postei electronice. Acest lucru este util pentru a nu aparea neconcordante, dar si pentru a vedea daca recrutorul in cauza este competent, isi da interesul si este la curent cu piata muncii. Nu uita ca el devine un ambasador al companiei tale!

Alte sfaturi de care sa tii cont

– Uita-te cu atentie pe site-ul recrutorului si la anunturile de angajare postate ca sa iti dai seama daca se potrivesc cu domeniul tau de activitate;

– Cere toate detaliile de care ai nevoie si tine cont de modul in care ti se raspunde la intrebari: daca totul se face pe fuga, poate fi un semn de intrebare; daca vor o intrevedere fata in fata, acest lucru arata profesionalism si dovada de implicare din partea agentiei;

 

– Alege o companie care face o selectie riguroasa si iti trimite 3-4 profile ale unor candidati si nu cate 10-11, pentru ca acesta este un semn al profesionalismului;

 

– Intereseaza-te care este modul lor de a gasi candidatii, pentru ca nu este suficient sa aiba doar o baze de date cu CV-uri, sunt importante interviurile, fie doar si telefonice, precum si testele pe care le fac.

Comments

comments

Ultimele noutati
Cele mai citite articole
Web Statistics