Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala, cel mai ravnit beneficiu. 9 metode de a-ti mentine angajatii fericiti

viata profesionalaIn ultimul deceniu, viata profesionala a angajatilor s-a schimbat radical, indiferent de ramura economica in care lucreaza. Fie ca vorbim despre domeniul financiar, fie de servicii sau IT, forta de munca din oricare dintre aceste domenii trebuie sa faca sacrificii personale uriase pentru a tine pasul cu repeziciunea cu care evolueaza lucrurile si cu volumul de lucru cu care se confrunta in fiecare zi.

Oamenii lucreaza din ce in ce mai multe ore peste program si sunt in permanenta contra cronometru, au mai multe joburi in acelasi timp, amana pana dupa 40 de ani casatoria si intemeierea unei familii cu copii, isi ingheata cursurile la facultate ca sa munceasca si majoritatea se imprumuta la banci pentru a-si lua o casa sau o masina.

In aceste conditii, nu este de mirare ca cel mai dorit beneficiu din partea angajatorului nu este o majorare de salariu sau alte beneficii materiale, ci mult-ravnitul echilibru dintre viata personala si cea profesionala, care de cele mai multe ori este un lux pe care doar unii si-l pot permite.

Un sondaj Ernst & Young realizat pe 9.700 de angajati la nivel mondial arata ca cea mai mare provocare pentru generatia Millennials, care este cea mai numeroasa in campul muncii in prezent, este aceea a lipsei timpului pentru a avea o viata personala si pentru a se odihni. Totodata, aproape jumatate dintre managerii chestionati muncesc mai mult de 40 de ore pe saptamana, iar pentru 4 din 10 numarul de ore lucrate peste program a crescut in ultimii cinci ani.

De asemenea, cand au fost intrebati despre cele mai mari nemultumiri pe care le au la locul de munca, cei mai multi dintre respondenti au indicat lipsa oportunitatilor de a avansa in cariera, munca excesiva si cerintele peste masura din partea managementului, lipsa de sprijin din partea echipei si lipsa unei culturi care sa incurajeze lucrul in echipa, precum si lipsa unui program flexibil de munca.

In aceste conditii, specialistii independenti in resurse umane sunt de parere ca angajatorii ar trebui sa introduca in politicile organizationale o serie de beneficii care sa le ofere angajatilor posibilitatea de a atinge echilibrul dintre viata personala si cea profesionala. Iata cateva idei oferite de specialistii HR:

  1. Intreaba-ti angajatii ce vor! Implicarea angajatilor este foarte importanta pentru succesul unei afaceri si presupune participarea lor activa la ceea ce fac si loialitatea lor fata de companie. Una dintre cele mai bune metode de a pastra si de creste implicarea este ca vocea angajatilor sa fie auzita. Intreaba-i frecvent ce vor si ce au nevoie, pastreaza in permanenta dialogul deschis, pentru a putea afla intotdeauna si parerea si nevoile lor.

 

  1. Aplica un program de wellness! In ultimii ani, programele de wellness au devenit frecvente in companiile care vor sa aiba angajati sanatosi si fericiti. Este un instrument care ii ajuta sa reduca nivelul de stres, care ii relaxeaza si ii mentine sanatosi si fericiti. Cand angajatii sunt sanatosi, sunt activi, sunt implicati in ceea ce fac, iar compania nu plateste concedii medicale sau absente nemotivate.

 

  1. Creeaza manageri buni si echipe puternice! Se spune frecvent ca “angajatii nu isi parasesc locul de munca, ci isi parasesc managerul”. Unul dintre cei mai importanti pasi in pastrarea angajatilor fericiti si implicati este acela de a educa manageri care sa respecte programe si proiecte astfel incat angajatii sa poata pastra echilibrul dintre viata personala si cea profesionala. Managerii trebuie sa stie cum sa comunice cu angajatii si nu sa le dea ordine. Iar cand angajatii se simt apreciati de catre managerii lor care le vad valoarea si nu se simt folositi si abuzati, acestia tind sa fie pozitivi si implicati in ceea ce fac.

 

  1. Organizeaza munca in asa fel incat sa eviti orele peste program si ajuta-ti echipa la nevoie! Cea mai frecventa modalitate de a strica echilibrul dintre viata personala si job este munca peste program. Incearca sa prioritizezi sarcinile si sa programezi ceea ce este important de facut in fiecare zi. In cazul in care volumul de munca necesita mai multi angajati, extinde echipa astfel incat sa nu extenuezi angajatii pe care ii ai.

 

  1. Ofera mariri de salarii si compensatii! Compania trebuie sa aiba o cultura a maririlor de salariu si a compensatiilor periodice, pentru rezultatele obtinute si pentru promovarea celor mai buni dintre angajati. Cand salariatii se simt apreciati, devin mai loiali si mai productivi, dar sunt fericiti si in viata personala.

 

  1. Ofera asistenta angajatilor! Ori de cate ori au nevoie, angajatii ar trebuie sa poata vorbi cu un consilier profesionist, care sa-i ajute sa treaca peste orice problema ar putea aparea la locul de munca. Daca au posibilitatea sa vorbeasca, sa se faca auziti de cineva avizat, altul decat seful direct, angajatii se simt in siguranta, mai putin stresati si gasesc mai usor rezolvari la situatiile dificile de la serviciu.

 

  1. Monitorizeaza semnalele care indica stresul si suprasolicitarea! Este foarte important ca managerii sa nu-si suprasolicite angajatii si sa-i incarce cu sarcini care pe termen lung pot genera stres prelungit sau oboseala cronica, ceea ce se traduce prin scaderea productivitatii si imbolnaviri. De aceea, managerii trebuie sa fie atenti in permanenta la semnalele pe care angajatii le transmit atunci cand sunt stresati si obositi si sa remedieze situatia. Programele de asistenta si de wellness despre care vorbeam mai sus sunt cele mai bune pentru a remedia situatia.

 

  1. Ofera acces la beneficii medicale si de relaxare! In ultimii ani, beneficiile extrasalariale care includ abonamente la sali de sport, la cluburi de lectura, la cluburi de wellness si recreere sau la piscina sunt printre cele mai asteptate si mai vanate de catre angajati. Programul intens pe care il au fac necesare si cateva momente de relaxare, iar daca acestea sunt oferite de catre angajator, salariatii se vor simti apreciati.

 

  1. Ofera concedii generos platite! Poate beneficiul de care au nevoie cel mai mult angajatii pentru a pastra echilibrul dintre viata personala si cea profesionala este mai mult timp liber petrecut cu familia. Incurajeaza-i sa-si ia tot concediul legal anual, da-le prime de vacanta, care sa le ofere posibilitatea de a pleca undeva unde ca sa se relaxeze. Ba, mai mult, incearca sa le oferi flexibilitate in alegerea perioadei de vacanta, precum si cateva zile libere cu plata, altele decat concediul legal, pentru a se odihni, mai ales dupa perioade intense de munca. In acest fel, angajatii isi vor reincarca bateriile, se vor relaxa alaturi de familie si vor reveni la munca mai activi si mai implicati.

 

Dincolo de orele lungi de munca, perioadele incarcate si proiectele contra cronometru, managerii trebuie sa stie si cum sa-ti protejeze echipa, cum sa-si pastreze angajatii sanatosi si cum sa-i mentina implicati. Iar toate aceste lucruri nu sunt posibile fara mentinerea echilibrului dintre viata personala si job.

Comments

comments

Ultimele noutati
Cele mai citite articole
Web Statistics