Cum trebuie sa fie un instrument suport pentru functia de HR astazi

Primul articol din seria Colourful HR, publicate de Portal HR, in care ne propunem sa va prezentam o alta fata a HR-ului, din perspectiva unui dezvoltator de tool integrat dedicat eficientizarii proceselor din practica de HR.

Daca esti in HR, credem cu tarie ca ai ales acest drum pentru ca-ti place sa lucrezi cu oamenii, te preocupa sa-i motivezi, sa-i ajuti sa creasca. De multe ori, insa, toate procedurile si restul activitatilor administrative ale proceselor de HR iti consuma din timp si resurse si mai mult decat atat, ajung sa-ti rapeasca din creativitate si din viziune.

Departe de tot ceea ce inseamna organizare, proceduri, detalii, hartii, ai acele momente in care te reconectezi cu visele tale. Energia si sclipirea unor astfel de momente aduc proiecte de succes, pline de sens pentru tine, companie si pentru oamenii din organizatie. Ne-ar placea ca zilele tale sa fie mereu astfel de zile, pline de energie si culoare.

Daca tu ramai fidel viselor tale de a fi acolo pentru oameni, sa te asiguri ca sunt la locul potrivit si daca sunt, sa te asiguri ca vor creste frumos, atunci si noi vom ramane fideli viselor noastre, de a te ajuta pe tine, sa dai culoare nu numai proceselor de HR, dar sa aduci culoare si in companie. Pentru ca si noi credem in oameni.

Ca dezvoltatori ai platformei integrate Human Resources Planning si furnizori de servicii de externalizare a practicii de salarizare si administrare personal si servicii de leasing de personal, oferim solutii de HR de 12 ani in Romania si vrem sa-ti povestim in fiecare luna cate ceva despre cum credem noi ca ai putea, mai mult decat sa elimini povara proceselor administrative, sa cresti eficienta practicilor pe care le coordonezi, folosindu-te de instrumente flexibile sau externalizand anumite asemenea activitati administrative. Suntem deschisi in continuare nevoilor tale, asteptam cu mult interes comentarii la seria noastra de articole.

Cum trebuie sa fie un instrument suport pentru functia de HR astazi

Functia de HR a evoluat mult in ultimii ani, de la simplu departament de personal la extinderea functei prin actiuni strategice precum selectia persoanelor potrivite, managementul performantei si recompensarii, trainingul personalului. in prezent, functia de HR este integrata business-ului si raspunde unor intrebari mai complexe: cum putem dezvolta lideri care sa promoveze si sa reinstituie valorile companiei, cum identificam decalajele in competente si cum le acoperim prin programe de dezvoltare, cum identificam high performerii si succesorii pozitiilor cheie pentru a avea o organizatie flexibila si cum mentinem un sistem echitabil si motivant de recompensare?

in contextul unei piete dinamice, pentru a se mentine competitiv, un business este nevoit sa adopte si integreze schimbarea. Pentru a fi eficient, HR-ul se integreaza cu business-ul si astfel, toate procesele de HR se vor alinia cu strategia companiei, aspect reflectat in nevoi crescute deinterdependenta a practicilor, pentru asigurarea coerentei actiunilor, de flexibilitate, pentru adaptarea permanenta a practicilor de HR la nevoile companiei si de comunicare, pentru transparenta proceselor si simplificarea interactiunii.

Interdependenta – Procese integrate

Indiferent de complexitatea practicii de HR, derularea proceselor pe aplicatii separate este ineficienta, consumul de timp pentru corelarea datelor si consolidarea informatiilor in vederea raportarii, si costul pentru intretinerea mai multor aplicatii este exponential mai mare decat gestionarea proceselor cu ajutorul unei singure platforme.

Ideal este sa ai acces la toate informatiile de HR ale organizatiei printr-o singura autentificare si in cadrul aceleisi platforme aplicatiile sa comunice in mod interactiv. Interactivitatea usureaza in mod considerabil procesele, elimina actiuni redundante, faciliteaza accesul rapid la informatii si documente. Mai mult, in baza informatiilor foarte diverse regasite in aceeasi baza de date se pot genera rapoarte complexe si complete si se pot urmari indicatori la nivel de companie.

Un alt avantaj al interdependentei este acela ca intre aplicatiile integrate se pot preconfigura fluxuri automate, care vor usura comunicarea intre practici, de exemplu transferul automat al datelor personale ale unui candidat din aplicatia de selectie si recrutare in aplicatia de gestiune a personalului, cu generarea automata a documentelor necesare la angajare, transferul automat al timpului lucrat si validat din aplicatia de gestiune a timpului in aplicatia de calcul salarial, sau transferul nevoii de dezvoltare identificate in cadrul procesului de evaluare in aplicatia de gestionare a programelor de training.

O platforma completa trebuie sa ofere posibilitatea accesarii si salariatilor companiei. La autentificarea pe platforma, in spatiul personal, salariatii ar trebui sa poata accesa, la randul lor, toate informatiile in ceea ce-i priveste: date personale, fluturas de salariu, timp lucrat, sa poata initia cereri de concediu, sa poata vizualiza detalii privind programele de training, sa poata completa formularele necesare in procesul de evaluare.

Flexibilitate

Exista solutii standard, care aplicate unei companii, sa asigure performanta practicilor de HR? Sigur ca exista cele mai bune practici, ca sunt metode care dau rezultate intr-o varietate de modele de business, dar de cele mai multe ori nu exista solutii universal valabile pentru a asigura succesul practicilor de HR intr-o companie. Cel mai probabil, ingredientul care face diferenta in conditiile actuale de piata este inovatia, care adapteaza modele de succes si cele mai bune practici in domeniu propriei culturi si particularizeaza practicile companiei.

Astfel, design-ul proceselor de HR se adapteaza unicitatii business-ului, planificarea resurselor, prin identificarea talentelor necesare, selectia, motivarea, recompensarea, dezvoltarea resurselor umane sunt procese care necesita alinierea cu strategia de business, aflata intr-o continua schimbare.

Procesele de HR vor fi obiectul unei continue adaptari de structura si continut si pentru gestionarea lor va fi nevoie de instrumente flexibile, flexibilitate atat la design-ul proceselor, cat si in posibilitatea de modificare ulterioara, care va da utilizatorilor independenta de a implementa cu usurinta schimbarea.

Comunicare

Comunicarea este esentiala pentru a crea o cultura a inovatiei, in care sunt incurajate discutiile deschise, colaborarea, diversitatea, valori pozitive care faciliteaza exprimarea libera a ideilor.

Pentru a servi nevoilor de comunicare dintr-o companie, o platforma software ar trebui sa integreze un instrument social, prin care salariatii sa poata comunica, sa poata publica mesaje si documente catre alti utilizatori sau catre grupuri de utilizatori. Interactivitatea unei platforme este in egala masura importanta pentru facilitarea comunicarii, pentru aceasta, platforma ar trebui sa trimita notificari la inceperea/finalizarea de etape sau cand anumite actiuni sunt necesare.

Astfel de functionalitati elimina bariere ierarhice si asigura transparenta in interiorul companiei, aspecte care in final vor castiga increderea salariatilor, vor cultiva colaborarea si vor atrage angajamentul acestora.”

http://www.portalhr.ro/planificarea-resurselor-umane-colourful-hr/

Comments

comments

Ultimele noutati
Cele mai citite articole
Web Statistics