Cum sa iti construiesti un brand de companie ca sa devii un angajator ravnit

Employer branding, incotro?  In ultimii ani, vanatoarea de angajati valorosi, talentati este o provocare din ce in ce mai mare pentru companii, iar pentru a deveni un angajator ravnit este nevoie sa ai o strategie bine pusa la punct.

Asa-numitul ”employer branding” te poate ajuta sa transformi compania intr-un loc de munca la care viseaza multe persoane, sa le faci sa isi doreasca sa lucreze pentru tine, iar in prezent acesta este un punct cheie in ceea ce priveste succesul unei afaceri. De exemplu, o imagine pozitiva a companiei este de o importanta majora, in conditiile in care, spre exemplu, un studiu recent al Harvard Business Review si ICM Unlimited ne arata ca firmele cu o reputatie nu tocmai buna cheltuie cu cel putin 10% in plus pe procesele de angajare, spre deosebire de celelalte.

O strategie de ”employer branding” include atat proiecte care au ca scop atragerea de noi talente, cat si proiecte care vizeaza cresterea angajamentului pentru actualii angajati. Inainte de a merge mai departe, credem ca este onest sa iti spunem din capul locului ca nu iti vom furniza o reteta pentru a construi o strategie castigatoare de ”employer branding”, insa iti vei face o idee mult mai clara care sunt ingredientele cheie, care te pot ajuta in acest demers.

Cum sa iti construiesti strategia de employer brandingEmployer branding

In primul rand, este important sa stii clar care este nivelul de la care pornesti. Astfel, trebuie sa ai raspunsurile pentru cateva intrebari simple:

–           Cat esti de vizibil pe piata muncii, care este locul pe care il ocupi ca ”angajator ravnit”?

–           Ce faci pentru a-ti pastra si pentru a-ti motiva angajatii, ca acestia sa fie multumiti la serviciu, sa creasca profesional?

–           Oare cati dintre cei cu care lucrezi ar recomanda de la sine compania ta ca angajator astfel incat sa reusesti sa capeti interesul unor noi angajati care sa aduca valoare si imbunatatiri firmei tale?

Focusarea pe recompensarea angajatului

Angajatii au intotdeauna asteptari dincolo de pachetul salarial, care tin nu numai de partea financiara, ci si de dezvoltarea lor personala si profesionala. Mai mult decat atat, de asemenea, programele de recompensare a angajatilor cantaresc mult in alegerea locului de munca.

Recompensarea poate consta in prime, bonusuri anuale sau bianuale. Insa, uneori, motivarile care nu au nicio legatura cu banii pot fi la fel de eficiente sau chiar mai motivante. In aceasta categorie, intra un teambuilding in afara biroului, pentru ca la birou oamenii se simt de cele mai multe ori incorsetati si stresati de presiunea deadline-urilor, din cauza atmosferei profesionale, dar si abonamente la sala de sport, sesiuni de coaching ori de leadership sau participarea gratuita la cursuri destinate dezvoltarii personale sau gandite special pentru dezvoltarea anumitor capacitati/abilitati.

Mai mult decat atat, in prezent, managementul companiilor trebuie sa aiba in vedere gasirea de solutii la o provocare importanta: recompensele nonfinanciare trebuie sa satisfaca nevoile celor trei generatii principale de angajati, care activeaza acum pe piata muncii: Baby Boomers, Generatia X si Millennials. Astfel, antreprenorii si departamentele de HR au sarcina de a gasi ori modalitati diferite pentru cele trei tipuri de angajati, ori sa identifice un program sau proiect care sa poata satisfice deopotriva nevoile tuturor. Vom reveni intr-un articol ulterior cu informatii exacte despre acest proces. Ne intoarcem la firul principal. Ca sa ai un brand de angajator de succes este nevoie sa fii constient ca prima ta carte de vizita ca ”furnizor de joburi” este aceea realizata de angajatii tai actuali.

Angajatii, cei mai buni ambasadori de brand

Prin urmare, angajatii tai sunt fie cei mai mari fani ai companiei tale, fie cei mai mari critici. Tu – cum crezi ca stai la acest capitol? Daca esti deja convins ca angajatii tai isi iubesc locul de munca, atunci este timpul sa ii incurajezi sa posteze pe retelele de socializare de tipul Facebook, Instagram sau LinkedIn filmulete haioase de la serviciu, povesti de succes, dar si ”job description” de tip video sau alte tipuri de ”testimoniale” care sa arate cum este locul lor de munca. Mai departe, cum angajatii actuali pot fi, de cele mai multe ori, si cei mai buni recrutori este important sa iti tii toate promisiunile facute la angajare.

Imbunatateste comunicarea si imaginea

Cu atatea canale de comunicare pe care le ai la indemana, ai un aliat important in crearea unui brand de companie puternic. Gaseste idei care sa aiba un impact puternic pe grupuri cat mai diferite, in cautarea de tinere talente sau de oameni cu o experienta. Nu furniza niciodata informatii fara sa ai un calendar bine stabilit inainte! Trebuie sa fii mereu onest. Tine-te de planul tau si ai grija sa existe mereu un follow-up! O strategie de marketing si comunicare bine pusa la punct, care sa transmita un mesaj unitar, puternic este, de asemenea, esentiala in construirea unui brand puternic. Poti sa gandesti, de exemplu, la o alta scala, la o campanie de tipul ”Ice Bucket Challenge”, care a prins in joc chiar si cei mai puternici oameni ai Planetei, precum presedintele american Barack Obama.

Vino cu idei originale, nu incerca sa imiti ceea ce au facut altii deja! In acelasi timp, nu te gandi la o serie de lucruri prea complicate daca nu ai un site de companie care sa fie usor de citit si de utilizat, cu imagini cumparate si nu ”luate” de pe Internet, daca valorile firmei tale nu sunt la vedere si nu sunt respectate si asumate intocmai de cei mai mult dintre angajatii tai sau cand nu ai conturi de Social Media pentru ca ”nu crezi in lucrurile astea”…

In situatia in care dand aceste exemple, am atins un punct sensibil, ne pare rau, insa credem ca este foarte important ca mai intai sa stim abecedarul si abia mai apoi sa ne dorim sa ajungem pe luna. O imagine excelenta si un brand bun de angajator se construiesc pas cu pas, cu rabdare, cu investitii si cu efort.

Comments

comments

Ultimele noutati
Cele mai citite articole

INVITATIE LA WORKSHOP

AI PRIMIT GRATUIT O

INVITATIE LA WEBINARUL

"EXTERNALIZARE SALARIZARE"