Cum iti construiesti un brand personal care sa conteze. Primii pasi pentru a deveni o “marca”

Cine nu a auzit de Oprah Winfrey, Jamie Oliver, Richard Branson, Donald Trump sau Lady Gaga? Desi vin din zone diferite si la prima vedere nu au nimic in comun, exista cel putin un lucru care ii uneste: un brand personal puternic. gestiunea resurselor umane

Dincolo de expunerea pe care le-o ofera meseriile si mediile in care activeaza, numele de mai sus ar fi fost recunoscute in breasla lor, dar nu ar fi ajuns rasunatoare in toata lumea, daca ei sau echipele din spatele lor nu s-ar fi priceput atat de bine sa creeze ceea ce se numeste personal branding, o unealta de business pe care daca n-o folosesti, nu existi.

Brandingul personal inseamna sa-i faci pe oameni sa-ti aduca aminte de tine. In urma cu cativa ani, acest lucru se rezuma la a le inmana o carte de vizita cu numele tau si datele tale de contact pe ea. In zilele noastre, intr-o societate din ce in ce mai individualista, dar care, paradoxal, se dezvolta masiv pe retelele de socializare, brandul pe care ti-l construiesti va face diferenta intre a ramane in anonimat sau a deveni cunoscut la nivelul la care vrei sa ajungi.

Brandingul personal nu se refera doar la oamenii bogati si celebri; oricine isi poate construi un brand, care, intr-un final, te poate face bogat si celebru.

Personalitatile amintite mai sus sunt cunoscute dincolo de jobul si talentul lor, au devenit niste imagini reprezentative pentru valorile pe care le impartasesc si ideile pe care le au de comunicat lumii.

Un brand personal te poate ajuta in cariera si te poate duce la cele mai inalte standarde profesionale. Iar in zilele noastre, cu explozia internetului, a tehnologiei si a retelelelor sociale, sa-ti creezi un brand personal este mai simplu ca niciodata.

Un brand personal presupune dezvoltarea unei “marci” in jurul numelui tau si a carierei pe care o urmezi, o “marca” pe care o folosesti pentru a te exprima si a-ti comunica talentele, personalitatea si valorile.

Oricine isi poate construi un brand personal. Nu trebuie sa fii om de afaceri, formator de opinie sau vedeta la Hollywood pentru a-ti dezvolta o imagine. Si daca esti in cautarea unui loc de munca, un brand personal te poate face remarcat dintr-un teanc de CV-uri si te ajuta sa gasesti jobul la care visezi.

Specialistii sustin ca brandingul personal nu inseamna sa te vinzi, ci sa te faci cunoscut celorlalti, clienti sau colegi. Primul pas: fa-ti conturi pe Facebook, Twitter si LinkedIn si alimenteaza-le cu informatii despre tine! Al doilea pas: pastreaza un echilibru perfect intre viata personala si cea profesionala! Oamenii sunt interesati de vietile personale ale celorlalti, dar nu vor sa stie si ce mananca la micul dejun. O poza cu copiii in vacanta sau cu pisica familiei ar putea starni ceva interes, insa, pe retelele de socializare.

Un brand personal se dezvolta si dincolo de internet. Interactioneaza cu oamenii din jurul tau, fii in permanenta pozitiv si gata sa sari in ajutor, imparte carti de vizita la evenimentele la care participi, implica-te in business-uri locale si in viata societatii si intretine relatii cu oamenii care te intereseaza si care te-ar putea ajuta in cariera!

Cum incepi sa te faci cunoscut? Iata mai jos primii pasi pentru a-ti crea un brand puternic:

1. Descopera cine esti! Ce-ti place sa faci si ce vrei sa comunici? Sa-ti descoperi brandul personal este cel mai important pas, dar si cel mai dificil, in dezvoltarea ta ulterioara. Trebuie sa stii ce te defineste, ce vrei sa transmiti si care vrei sa fie parcursul tau in viitor. Pentru ca un brand personal nu se dezvolta peste noapte, el trebuie alimentat pas cu pas si odata ce ai pornit pe un drum cu o idee, acestea trebuie sa fie cele corecte.

2. Dezvolta o strategie! Odata ce ai gasit ideea pe care vrei sa o dezvolti, urmatorii pasi sunt foarte simpli: cumpara-ti un domeniu de internet si fa-ti un blog! Scrie 2 pana la 3 postari pe saptamana, scurte, simple, despre subiecte interesante din industria in care activezi! Distribuie-le apoi pe retelele sociale!

3. Asadar, urmatorul pas: fa-ti conturi pe retele sociale! Twitter, Facebook si LinkedIn sunt cele mai cunoscute si cele mai utilizate. Este preferabil sa folosesti aceeasi fotografie pentru toate conturile, una clara, profesionala. Foloseste instrumentele pe care aceste site-uri ti le pun la dispozitie sa cauti “prieteni” sau “urmaritori” din aceeasi industrie, cu aceleasi interese ca si tine si care ar putea fi interesati de brandul tau!

4. Foloseste retelele de socializare inteligent! Celebritati ca Oprah sau Richard Branson au un bun personal branding si milioane de urmaritori pe retelele sociale, dar aleg cu grija ceea ce vor sa faca public in aceste medii. Stiu cum vor sa fie perceputi de catre ceilalti si se comporta ca atare. Asadar, orice fotografie, orice link, orice mesaj arunci in spatiul public, acestea trebuie sa fie atent alese si trebuie sa urmareasca doar scopul pe care il ai in minte: acela de a-ti crea o anumita imagine.

5. Ofera ceva unic! Lady Gaga este cunoscuta pentru costumele sale opulente, Madonna pentru show-urile scandaloase, Jamie Oliver pentru retetele inventate de el si gatite in locuri mai putin conventionale. Sunt multi cei care stiu sa cante sau care au emisiuni culinare, dar aceste trei nume sunt, probabil, primele care vin in mintea multora, pentru ca aceste personaje au stiut de-a lungul timpului cum sa se diferentieze de ceilalti care fac acelasi lucru ca si ei. In consecinta, gaseste acel ceva care te diferentiaza de toti ceilalti si promoveaza-te ca atare! Cu siguranta, vei fi remarcat.

6. Fii rabdator! Un brand personal nu se creeaza peste noapte. Este nevoie de perseverenta si de multa energie investita pentru a ajunge cunoscut la nivelul la care iti doresti. Uneori poate dura ani de zile. Important este sa nu renunti.

In consecinta, un brand personal este o extensie a ceea ce esti si a ceea ce vrei sa transmiti celor cu care intri in contact. Fie ca vrei sa-ti promovezi afacerea, pe tine ca specialist intr-un anumit domeniu sau, pur si simplu, vrei sa-ti gasesti un job, un brand personal bine lucrat este cea mai buna carte de vizita.

Comments

comments

Ultimele noutati
Cele mai citite articole
Web Statistics