Cum convingi talentele sa ti se alature. Cinci lectii de headhunting

headhunting

Toate companiile vor cei mai buni angajati pentru afacerea lor. Iar in contextul actual al lipsei de specialisti, vanatoarea de talente este pariul castigator pentru businessurile care vor sa conteze in piata, in domeniul in care activeaza. De aceea, headhunterii sunt din nou la moda si din ce in ce mai cautati.

Insa nu orice headhunter poate obtine cele mai bune rezultate pentru clientii sai. Cei mai buni dintre ei dezvaluie cinci tips & tricks pentru a descoperi talentele si a le plasa acolo unde este nevoie de ele:

  1. Fa-ti temele ca la scoala!

Cu cat stii mai multe lucruri despre cel pe care il vanezi, cu atat vei fi mai credibil si vei obtine rezultate mai bune. In era informatiei, informatiile sunt simplu de aflat: de pe site-urile companiilor, de pe retelele sociale, de la cunostintele comune etc.. Sapa dupa orice poate fi relevant in momentul in care vei incepe “vanatoarea” si foloseste aceste cunostinte cand cel din fata ta se asteapta mai putin.

  1. Candidatii pasivi sunt cei pe care ii cauti

Piata muncii este plina de specialisti care isi cauta un job bun, dar tu nu pe ei ii cauti. Cei mai buni candidati sunt cei care au deja un job de care sunt multumiti, nu isi cauta altul si, prin urmare, nu trebuie sa demonstreze nimic nimanui. Ei sunt constienti de valoarea lor si ei reprezinta provocarea pentru tine. Cel mai de succes headhunter este acela care reuseste sa convinga sa-si schimbe jobul pe cineva care nu are nicio intentie in acest sens.

  1. Telefoanele de complezenta inca dau rezultate

Probabil ca ti se par desuete, dar telefoanele date din cand in cand potentialilor candidati sau cunostintelor tale “din piata” vor da intotdeauna rezultate. Dupa cum am aratat mai sus, cei mai buni dintre jucatorii din prima liga nu isi cauta neaparat un job nou, dar le place sa stie ce se mai intampla in piata. Prin urmare, un telefon dat din cand in cand unor potentiali candiadati, carora le “scapi” informatii cruciale despre compania X care cauta in secret talente le poate starni curiozitatea si devin mai usor de “vanat”.

  1. Hraneste-le orgoliul!

Fiecaruia dintre noi ii place sa fie recunoscut si recompensat pentru ceea ce face. Iar talentelor cu atat mai mult. Asadar, nu este nimic in neregula daca targetul tau devine ego-ul celui pe care vrei sa-l convingi. Fa-i complimente, flateaza-l, spune-i ca a fost recomandat de toti cei cu care ai vorbit ca fiind un lider in domeniu etc.. Si oricat de hotarat ar fi sa nu plece de la actualul loc de munca, nu poate sa nu ia in calcul si aceasta varianta cand va auzi cat de dorit si de apreciat este de viitorul angajator.

  1. Fii scurt si la obiect!

Toti suntem ocupati, mai ales, talentele cu multe responsabilitati la locul de munca. De cele mai multe ori, candidatii pe care ii “vanezi” si cu care initiezi o conversatie pe mail nu te cunosc si nu sunt dispusi sa asculte prea multe fraze introductive. Dupa ce deschid mailul, iti acorda intre 5 si 10 secunde din timpul lor, asa ca in acest interval trebuie sa le atragi atentia. In caz contrar, de cele mai multe ori nu mai exista si pasul doi.

In concluzie, talentele sunt putine, sunt constiente de valoarea lor si in general nu isi cauta job. De aceea, headhunterul trebuie sa fie intr-adevar foarte bun in ceea ce face.

Comments

comments

Ultimele noutati
Cele mai citite articole
Web Statistics