Cum aduci tinerii de pe bancile facultatii la birou si cum ii integrezi. Cinci metode de a atrage si retine tinerii talentati

tineriVanatoarea de talente a devenit acerba in ultimii ani, pe fondul crizei de forta de munca si al deficitului de specialisti cu care se confrunta intreaga lume, post-criza financiara. Companiile sunt intr-un boom pe toate planurile si in toate domeniile, iar principala problema o constituie de fiecare data lipsa de talente, care sa duca afacerile la nivelul urmator, oricare ar fi acela.

Experienta a constituit ani la rand unul dintre atuurile celor care isi cautau un loc de munca. In ultimii ani, experienta nu mai este cel mai important punct din CV-urile celor care vin la interviul de angajare, ci competentele si aptitudinile si, mai ales, abilitatea de a le pune impreuna la lucru, in serviciul unei companii. Astfel, mai nou, cand discuta cu un potential angajat, recrutorul vrea sa afle mai degraba ce poate si este dispus sa faca acesta la noul loc de munca decat ce a facut la anteriorul.

In aceste conditii, recrutarea de pe bancile scolii a devenit modalitatea preferata de companii, fie ca vorbim de marile firme cu sute si mii de angajati, fie ca vorbim de mici afaceri antreprenoriale. Mai exact, companiile vor sa identifice din timp angajatii de care au nevoie si sa ii pregateasca exact asa cum vor pentru viitorul loc de munca. Este stiut faptul ca de ani de zile marii giganti tehnologici precum: Google, Microsoft sau Facebook se dezvolta cu ajutorul studentilor pe care ii selecteaza si ii pregatesc din facultati, prin intermediul unor programe proprii de recrutare.

Asadar, care sunt cele mai bune metode de a recruta tinerii talentati inainte de a parasi scoala si, mai ales, cum sa ii pastrezi dupa ce ai investit in pregatirea lor? Cu atat mai mult cu cat avem de-a face in aceasta perioada cu un schimb de generatii – intra in campul muncii ultimii reprezentanti ai Generatiei Millennials si primii din noul val al Generatiei Z -, este extrem de important sa tinem cont de faptul ca fiecare dintre aceste generatii are particularitatile sale.

Metode de recrutare si retentie pentru un singur public – tinta: tinerii talentati

1. Intra in contact cu ei din primii ani de facultate! Majoritatea angajatorilor cauta studenti in anii terminali pentru a-i instrui si a-i angaja la terminarea scolii. O metoda mai buna este aceea de a-ti cauta viitorii angajati inca din primii lor ani de scoala. In acest fel, pe de o parte, iti dai seama cine isi ia in serios viitorul profesional si incepe din vreme pregatirea pentru cariera viitoare, iar, pe de alta parte, ai mai mult timp sa-i instruiesti si sa-i familiarizezi cu organizatia si cu noul loc de munca.

Asadar, organizarea oricarui fel de internship, ucenicie sau stagiu de practica este obligatorie din primii ani de facultate, pentru a stabili primul contact si pentru a-i familiariza pe tineri cu jobul pe care ar putea sa-l obtina in compania ta. Organizatiile care nu ofera astfel de oportunitati nu fac altceva decat sa lase concurentei potentialele talente, care pot face diferenta in business in anii urmatori.

De asemenea, organizarea de vizite pentru diferite grupuri de studenti, in timpul carora acestia cunosc echipa, viziteaza birourile si observa cultura organizationala poate fi primul pas catre recrutarea viitorilor angajati.

2. Digitalizeaza intregul proces de recrutare! Tinerii Millennials sau din Generatia Z sunt mai mult decat familiarizati cu tot ce vine din zona digitala, in consecinta si recrutarea trebuie sa se faca tot digital. Cei mai multi dintre acestia nu lasa niciodata telefonul din mana, asadar aplicatiile interactive, care sa le capteze atentia si care sa le suscite creativitatea sunt un “must” daca vrei sa-i convingi sa vina la birou in loc sa se duca in parc sau la shopping.

Angajatorii trebuie sa se duca acolo unde sunt cei mai multi potentiali angajati, adica in online. Fie ca vorbim despre platforme de socializare sau de aplicatii pentru dispozitive mobile. Totodata, a devenit o practica des intalnita in ultimii ani ca departamentul de resurse umane sa foloseasca tehnica jocului  pentru recrutare si pentru imbunatatirea calificarilor personalului, prin crearea de adevarate jocuri video, care stimuleaza angajatii si viitorii angajati sa participe si sa castige provocarile propuse.

3. Cultiva o cultura organizationala, in care angajatul este cel mai important! Nu mai este niciun secret ca tinerilor de astazi le place sa se simta in centrul atentiei si sa fie apreciati, ca se pun pe ei pe primul loc si ca le plac banii. Astfel, pentru a-i atrage si a-i motiva sa ramana in companie, organizatia trebuie sa aiba o cultura organizationala, care sa puna accentul pe angajati prin diferite oferte pentru bunastarea lor, cum ar fi: abonamente la sali de fitness sau la clinici private, bilete la concerte, o zi libera pe saptamana sau iesiri la restaurant in echipa, impreuna cu sau fara managerul aferent. Si la fel de importanta pare a fi devenit acordarea de bonusuri financiare periodice, nu neaparat majorari salariale, ci mici recompense pentru munca depusa, care ii vor face pe tinerii angajati sa se simta apreciati si indispensabili.

4. Redu nivelul de stres si da-le libertate! Angajatorii stiu ca generatiile actuale sunt cele mai nestatornice dintotdeauna. Pentru tinerii de astazi, jobul nu mai reprezinta ceea ce reprezenta pentru parintii lor in anii ’80, datorita bunastarii in care au fost crescuti si educati si a multitudinii de oferte care exista pe piata muncii. In consecinta, tinerii vor ramane la acelasi angajator doar daca acesta le ofera libertatea pe care si-o doresc si nu le incarca programul cu sarcini si dead-line-uri, dandu-le astfel cel putin impresia ca ii lasa sa faca ce vor ei. Flexibilitatea programului este cea mai frecventa cerinta a tinerilor de la angajatorii lor. Ei vor sa lucreze de acasa, cand vor ei si sa nu fie presati de termene limita sau de multe sarcini care sa-i incorseteze.

5. Concepe un incubator de talente! Pe langa flexibilitate si bani multi, tinerii care parasesc bancile scolii si isi cauta primul lor job vor si sa evolueze rapid in cariera. De aceea, pastrarea lor ani de zile in pozitii de entry-level se va lasa cu certitudine cu demisii. Astfel, imediat dupa primul an, in care noul angajat s-a familiarizat cu jobul si cu oganizatia in care lucreaza, acesta trebuie sa intre intr-un program de training care sa-l pregateasca pentru nivelul urmator, pentru noul job si noile responsabilitati. Tinerii vor sa creasca, sa se dezvolte in cariera si sa devina cei mai buni: o caracteristica ce tine de orgoliul nemasurat al tinerelor generatii. Iar acest deziderat ar trebui sa fie si scopul angajatorului.

Bani, putere, flexibilitate, libertate, cariera de succes sunt cele mai importate caracteristici pe care tinerii le cauta la angajatorii lor. Unii ar spune ca este prea mult. Inainte de a trage concluzii, fiecare angajator ar trebui sa se gandeasca la faptul ca daca le ofera toate aceste lucruri, are marea sansa sa isi fidelizeze angajatii respectivi, iar unii dintre ei, daca nu chiar cei mai multi dintre ei pot deveni intr-un astfel de context securizat si securizant talentele de care are nevoie si care vor face diferenta intr-un mediu de business tot mai complex si dinamic.

Comments

comments

Ultimele noutati
Cele mai citite articole
Free MP3 Downloads Descarca de pe YouTube in Mp3 Youtube to Mp3 YouTube Mp3 Download Trilulilu Download YouTube Downloader Web Statistics