Alunga stresul din viata ta: Cinci metode inedite de relaxare la birou

relaxare la birouIn zilele noastre, stresul poate aparea la orice tip de job chiar si daca ne place ceea ce facem. Termene limita, prezentari, proiecte, multe ore peste program – munca intr-un birou este plina de elemente cu potential de stres. Toate acestea pot avea ulterior consecinte negative pentru angajati, de la oboseala si tulburari de somn pana la lipsa motivatiei si anxietate.

Dar stresul nu are consecinte numai asupra angajatilor, are un impact si asupra companiei. Potrivit estimarilor specialistilor in resurse umane, companiile americane, de exemplu, pierd anual in jur de 300 de miliarde de dolari, pe fondul problemelor care apar din cauza angajatilor stresati si care ulterior se imbolnavesc.

Iar medicii atrag atentia asupra complicatiilor tot mai grave care apar in urma expunerii la perioade indelungate de stres, de la cresterea tensiunii arteriale si functionarea defectuoasa a inimii pana la boli digestive si imunitare. Cu cat suntem mai stresati, cu atat suntem mai predispusi sa ne imbolnavim, din cauza slabirii sistemului imunitar. In consecinta, preocuparea angajatorilor pentru sanatatea angajatilor tinde sa devina o norma si tot mai multe companii au programe si facilitati pentru reducerea stresului la birou.

Introducerea unui program de sanatate si wellness vine cu doua beneficii majore. Pe de o parte, previne aparitia bolilor grave – boli de inima, cancer sau diabet – in conditiile in care viata de zi cu zi si ritmul in care traim ne predispun oricum la aceste boli. Pe de alta parte, reducerea riscului de aparitie a imbolnavirilor se traduce prin economisirea banilor pe care companiile ar fi urmat sa ii cheltuiasca intr-o situatie de acest gen.

Camera de odihna si recreere, cea mai comuna metoda de relaxare

Cea mai la indemana rezolvare a acestei probleme este sa-ti ajuti angajatii sa se deconecteze dupa perioade indelungi de munca si stres, atunci cand sunt la birou. Iar solutia cea mai utilizata pare a fi camera de odihna si recreere, in care angajatii pot petrece o anumita perioada, in care sa faca o activitate, cu totul altceva fata de ceea ce fac in mod obisnuit. Totul este cu scopul de a se relaxa.

Astfel, cele mai multe dintre companiile mari pun la dispozitia angajatilor un spatiu confortabil, nonconventional, cu un design prietenos, care sa creeze o atmosfera placuta. De cele mai multe ori, aceste spatii sunt dotate cu mobilier care ajuta angajatii sa se relaxeze si sa-si indrepte coloana dupa multe ore de stat pe scaun (cum ar fi canapelele si fotoliile moi si confortabile). Aici se gasesc jocuri video sau clasice si chiar si miniterenuri de baschet, fotbal sau golf, dar si zone de relaxare a mintii cu muzica ambientala, filme sau carti.

De asemenea, aceste camere pot deveni un excelent spatiu pentru socializare, in care angajatii se pot intalni si pot avea si alte subiecte de discutie decat cele legate de job, in timp ce mananca impreuna sau savureaza o cafea ori un ceai.

Alte companii pun la dispozitia angajatilor si o sala de sport, pe langa cea de recreere sau o sala pentru masaj operata de un tert specializat in astfel de servicii. Unele dintre firme amenajeaza o pista de alergat sau doteaza o camera cu aparate pentru fitness si dusuri, pe care angajatii le pot folosi intr-o pauza in timpul programului sau dupa ce termina orele de munca.

5 idei inedite de relaxare la birou

1. Incurajarea activitatilor sportive in echipa. Fie ca vorbim despre campionate de fotbal, baschet sau table intre colegi in camera de recreere, fie ca vorbim despre competitii sportive in afara biroului, acest gen de activitati in care sunt implicati angajatii ii ajuta sa scape de stres, sa socializeze, sa se cunoasca mai bine si sa lucreze in echipa.

2. Intalniri periodice cu familia. Compania poate pune la dispozitia angajatilor o zi pe luna in care familiile acestora sa ii poata vizita la serviciu. Astfel, copiii si partenerii sunt inclusi in viata profesionala a acestora, le cunosc colegii si petrec mai mult timp impreuna, ceea ce ii ajuta pe angajati sa se simta bine si sa se relaxeze la locul de munca.

3. Jocuri cu premii la birou. Departamentele de resurse umane pot initia jocuri de perspicacitate, de logica sau adevarate vanatori de comori la birou, care ii antreneaza pe salariati sa rezolve puzzle-uri si sa gaseasca diferite obiecte ascunse. Acest tip de activitati ii ajuta pe angajati sa se relaxeze, dar si sa gandeasca planuri si strategii pentru rezolvarea problemei propuse si pentru atingerea scopului final.

4. Organizarea de evenimente pentru angajati. Pentru relaxarea angajatilor, multe companii organizeaza diferite evenimente. Fie ca este vorba despre un barbecue in curte de ziua nationala sau o petrecere cu baloane si inghetata, de Ziua Copilului, fie o atentie din partea companiei de Ziua Femeii sau Ziua Barbatului ori cu ocazia anuntarii unor rezultate financiare excelente, aceste mici evenimente care distrag atentia de la munca zilnica ajuta la relaxarea angajatilor si ii fac sa se simta apreciati.

5. Animale de companie. Multe corporatii le permit angajatilor sa aiba grija de un animal de companie la birou, fie ca vorbim despre o pisica, un caine sau un acvariu cu pesti. Aceste animale pe care le hranesc si cu care se joaca ii ajuta pe angajati sa se relaxeze in timpul pauzei, iar specialistii sustin ca sunt cea mai buna metoda de alungare a stresului la birou. Unele companii merg pana acolo incat “angajeaza” un caine special antrenat care devine mascota preferata a biroului si care ajuta la relaxarea angajatilor.

Oricare ar fi metoda aleasa, este clar ca angajatii din ziua de astazi au nevoie de astfel de mici placeri care sa sparga rutina zilnica, sa elimine stresul si sa faca uitate perioadele indelungi de concentrare.

Comments

comments

Ultimele noutati
Cele mai citite articole
Web Statistics